יום שלישי, 23 במאי 2017

מתכוננים לאימוץ גור חתולים: הכנות, טיפול, טיפוח ואוכל



אם הגעתם לכאן סימן שאתם עומדים לאמץ גור חתולים קטן ולצרף אותו אל חיק המשפחה שלכם. זה נהדר. חתולים הם חיה חברתית והם יכולים להפוך לחלק אינטגרלי מהמשפחה. הם אוהבים לשחק, להתלטף, להתפנק ולישון ואי אפשר שלא להתאהב בהם.


החתלתול הקטן שאתם עומדים לאמץ יכול להגיע עד לגיל 20, ובלבד שתתכוננו היטב לבואו וכאשר הוא כבר אצלכם - תעניקו לו את הטיפול הנכון והטוב ביותר. טיפול נכון כולל התאמת אוכל לחתולים, מציאת וטרינר מיומן ומקצועי, מעקב אחר התנהגות החתול ועוד.
 
אז אם אתם עומדים לאמץ גור חתולים וזו לכם הפעם הראשונה, בכתבה הבאה תמצאו את כל המידע שאתם צריכים לדעת לקראת בואו של הגור.

מכינים מראש את הבית. כמו תינוקות גם חתלתולים קטנים צריכים להגיע לבית בטיחותי. חתלתולים נוטים להכנס לכל מיני חורים וחללים בבית, הם עלולים לטפס על וילונות, להכנס לארונות או מגירות ולהגיע המדפים הכי גבוהים בבית. לכן חשוב להפוך את הבית למקום בטוח עבור החתלתול. 
 
לא צריך להפוך את הבית לכלא, להפך החתלתול הקטן ירצה לחקור את הסביבה החדשה שלו ולגלות אותה בעצמו ואנחנו צריכים לאפשר את זה. אך כדאי מאוד לדאוג שהסביבה תהיה בטוחה ומוגנת.

לדוגמה: שימו במקום סגור היטב כל מיני בקבוקים עם חומרי ניקוי כימיים מסוכנים. אם יש לכם צמחים בבית וודאו שהם לא רעילים לחתולים, כי חתולים אוהבים לנשנש צמחים מסוימים מאחר וצמחים אלו מסייעים לפעולת העיכול שלהם. אתם יכולים לרכוש צמחים ייעודיים שחתולים אוהבים – דשא חתולים, למשל. 
 
כמו כן, תעברו על הבית ותראו אם יש לכם חפצים יקרי ערך או דברים שחשוב לכם לשמור עליהם ואחסנו אותם במקום סגור. החתול עשוי לטעות ולחשוב שמדובר במשחקים ולא בחפצים יקרים. הרחיקו גם חפצים קטנים מדי שהחתלתול עשוי לבלוע.

אוכל לחתולים. השנה הראשונה של החתלתול שלכם היא קריטית להתפתחותו ולבריאותו, ממש כמו אצל תינוקות בני אנוש. צריך להתאים לגור את אוכל החתולים כך שהוא יתאים לגיל של הגור, לגזע של הגור (גזע חתולים קטן או גזע גדול) וגם לטעמו האישי. 
 
יש לרכוש אוכל שמתאים לגורי חתולים ולא לחתולים בוגרים, לבחור חברה איכותית שמשקיעה ומספקת את כל הרכיבים הדרושים להתפתחותו של החתול הקטנטן ולהתאזר בסבלנות עד שמוצאים את האוכל הנכון. 
 
זכרו גור חתולים הוא ייצור קטן וחמוד שזה עתה נגמל מיניקה, לעיתים לוקח קצת זמן עד שמוצאים את המזון המתאים ביותר. גורי חתולים אוכלים לפחות 3 ארוחות ביום, הקפידו על צלחת נקיה בכל ארוחה ועל קערת מים נקיים וטריים לאורך כל שעות היממה (למרות שהם מתים על מי אסלה 😊).

מביאים את גור החתולים הביתה. הגיל האופטימאלי לאימוץ גור חתולים הוא בסביבות השבוע ה-12, עד אז הם אמורים להיות בחסותה של האם. הגור שאימצתם יכול להיות קצת ביישן בהתחלה או מפוחד מהסביבה החדשה. במקרים כאלו, תנו לו את הזמן שלו, אל תלחיצו אותו, הוא יסתגל. 
 
גור החתולים צריך להרגיש חום, הוא צריך להרגיש בטוח כדי להרגיש בבית. זה הזמן להכין לו מיטה קטנה, נעימה וחמה להתכרבל בה. ליד המיטה מקמו גם את הצעצועים, השתייה והאוכל לחתולים שרכשתם מבעוד מועד.

השתדלו לשמור על המקום הזה, בסביבת המיטה, בטוח ורגוע כך שהחתלתול יחוש בנוח ולא יאוים מדבר. לבסוף, הקפידו לסגור היטב את הבית או החדר שבו שוהה גור החולים שלכם, אחרת הוא עלול לברוח מבלי שוב.

הכנו לכם רשימה של מוצרים בסיסיים שכדאי לרכוש לקראת בואו של גור החתולים החדש:

מיטת חתול.
אוכל לחתולים.
קערות למים ואוכל.
צעצועים.
מתקן גירוד.
קופסת צרכים, חול.
כלוב נשיאה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה